Előnézet

Tanárok értékelték a FliCreate módszereit

A napokban befejeződött a FliCreate Erasmus+ projektben részt vevő tanárok elméleti képzése. A pedagógusok a kurzus zárásakor a következő pozitívumokat emelték ki a megismert aktív tanulási módszerekkel kapcsolatban:

  • a tanulók kénytelenek megtanulni beosztani az idejüket, 
  • a kritikus gondolkodás hatékonyan fejleszthető, 
  • a diákok megbeszélhetik a problémákat az iskolatársakkal, 
  • könnyebb a differenciálás.

Ezzel szemben problémásnak találták:

  • a tanulók motiválását, 
  • hogy hogyan lehet olyan órákat tartani, amelyek érdekesek a diákok számára, és ugyanakkor elérik a pedagógiai célokat is, 
  • a rendelkezésre álló tanítási idő rövidségét, 
  • hogy a jó minőségű videók elkészítése jelentősen növeli a munkaterhelést.

Többen említették, hogy nem érzik eléggé megbízhatónak saját digitális felkészültségüket, ami számunkra egyértelmű jele annak, hogy folytatnunk kell a pedagógusok digitális készségeinek fejlesztését.