Tanárok értékelték a FliCreate módszereit

A napokban befejeződött a FliCreate Erasmus+ projektben részt vevő tanárok online elméleti képzése. A pedagógusok a kurzus zárásakor a következőket emelték ki a megismert aktív tanulási módszerekkel kapcsolatban:

• a tanulók kénytelenek megtanulni beosztani az idejüket 
• a kritikus gondolkodás hatékonyan fejleszthető
• a diákok megbeszélhetik a problémákat az iskolatársakkal
• könnyebb a differenciálás.
Ezzel szemben problémásnak találták:
• a tanulók motiválását, és hogy hogyan lehet olyan órákat tartani, amelyek érdekesek a diákok számára, és ugyanakkor elérik a pedagógiai célokat is;
• a rendelkezésre álló tanítási idő rövidségét, és hogy hogyan lehet elegendő időt találni jó minőségű videók készítéséhez - ami jelentősen növeli a munkaterhelést.

Többen említették, hogy nem érzik eléggé megbízhatónak saját digitális felkészültségüket, ami számunkra egyértelmű jele annak, hogy folytatnunk kell a pedagógusok digitális készségeinek fejlesztését.