
Projektmenedzselés a szakképzésben
Hogyan lehet egy szakképző iskolai tanár egyben sikeres projektmenedzser is? A Reacti-VET projekt következő fázisában kiderül, hiszen ősszel sor kerül a tanári továbbképzésen tanultak gyakorlati alkalmazására.
A koronavírus-helyzet miatti néhány hetes kényszerű megtorpanás után hamarosan elindul a képzésben részt vevő tanárok kísérleti programja: a diákjaikkal együtt visznek majd végig egy olyan, tananyagon kívüli szakmai projektet, amelynek célját a leendő munkaadó cégek jelölik ki számukra.
A magyar csapatok a következő projekttémákat választották:
- BGSZC – logisztikai képzésbe integrált informatika (pl. kimutatáskészítés)
- Veszprémi Szakképzési Centrum Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma – kereskedelem
- Veszprémi Szakképzési Centrum Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma – informatika
- SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium – pedagógia, kommunikáció
- SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium – informatikai biztonság
Az iskolák dönthetnek arról, hogy akár már a nyári gyakorlatot is felhasználják-e erre a célra, vagy az előkészítést végzik el, és szeptemberben indítják a munkát.