Előnézet

Projektmenedzselés a szakképzésben

Hogyan lehet egy szakképző iskolai tanár egyben sikeres projektmenedzser is? A Reacti-VET projekt következő fázisában kiderül, hiszen ősszel sor kerül a tanári továbbképzésen tanultak gyakorlati alkalmazására.

A koronavírus-helyzet miatti néhány hetes kényszerű megtorpanás után hamarosan elindul a képzésben részt vevő tanárok kísérleti programja: a diákjaikkal együtt visznek majd végig egy olyan, tananyagon kívüli szakmai projektet, amelynek célját a leendő munkaadó cégek jelölik ki számukra.

A magyar csapatok a következő projekttémákat választották:

  1. BGSZC – logisztikai képzésbe integrált informatika (pl. kimutatáskészítés)
  2. Veszprémi Szakképzési Centrum Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma – kereskedelem
  3. Veszprémi Szakképzési Centrum Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma – informatika
  4. SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium – pedagógia, kommunikáció
  5. SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium – informatikai biztonság

Az iskolák dönthetnek arról, hogy akár már a nyári gyakorlatot is felhasználják-e erre a célra, vagy az előkészítést végzik el, és szeptemberben indítják a munkát.