Bemutattuk a REACTI-VET projektet - hamarosan indul a tanárok képzése

December 5-én a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium épültében zajlott rendezvényen munkatársaink, Hartyányi Mária ügyvezető igazgató és Téringer Anita e-learning fejlesztő szakmai közönség előtt mutatták be a szakképzésben oktató tanárok számára készített online továbbképzés anyagát és magát a projektet, ami a szakképzés és a munkaerőpiaci igények jobb összehangolására irányul. A Reacti-VET projekt célja, hogy a tanárok képessé váljanak arra, hogy a digitális kor lehetőségeit kiaknázva hozzá tudjanak járulni ahhoz, hogy a végzett diákok tudása és készségei jobban megfeleljenek a a munkáltatók elvárásainak, és a fiatal pályakezdőknek ne kelljen szakmai hiányosságokkal indítaniuk pályájukat.

A rendezvényen sor kerül a decemberben induló, 6 hetes,  ingyenes, online tanártovábbképzés bevezető előadásaira, és kerekasztal beszélgetésre cégek, vállalkozók részvételével, amelyben arra keressük a választ, hogy mennyire fedi le a végzett diákok tudása a munkaerőpiaci igényeket a különböző szakterületeken, és mit tudunk tenni annak érdekében, hogy az igény és kereslet között ma létező különbségeket csökkentsük.

Hogy mennyire szükség van a fenti szemlélet elsajátítására, kitűnt Salacz Attila Continental AG HR-partner előadásából, aki a Magyarországon tíz gyárat működtető óriáscég berkeiben szerzett tapasztalatairól szólva elmondta, hogy egy-egy munkakör betöltésekor sokszor szembesülnek azzal a problémával, hogy a jelöltek nem rendelkeznek a kívánt ismeretekkel. A tanítás akkor éri el a célját, ha eredményes, és ha megfelelő minőségben történik. Arról, hogy a tanítási folyamat minőségének biztosítása hogyan zajlik az oktatásáról híres Japánban kidologozott módszer szerint, és hogyan működhetnek  ebben együtt a tanárok, Dr. habil Győri János, az ELTE PPK Interkulturális Pszichoilógiai és Pedagógiai Intézetének munkatársa tartott részletekbe menő előadást. 

MInt a különböző ágazatokban tevékenykedő cégek és vállalkozások vezetőinek részvételével megrendezett kerekasztal-beszélgetésből is kitűnt, a munkaadók örömmel üdvözlik a lehetőséget, és nyitottak a tanárokkal történő szorosabb együttműködésre. A jelen lévő pedagógusok, akik nap mint nap maguk is érzékelik a piaci elvárások és a képzés közötti eltérést, megerősítették, hogy a projekt rendkívül fontos, és máris többen jelezték részvételi szándékukat az online tanári kurzuson, amely hamarosan indul!