
Bemutatjuk a fordított tanterem módszert a Digitális Tér konferencián
Mi is részt veszünk a 2019-es Digitális Tér Konferencián, ahol Fordított osztályterem a gyakorlatban címmel ízelítőt adunk azoknak a tanároknak a tapasztalaiból, akik tavaly velünk együtt részt vettek a megfordított osztályterem módszer kipróbálásában.
A konferencia témái:
- Milyen inspirációk és milyen kihívások motiválnak a változásra?
- Hogyan lehetséges a digitális térben hatékony tanárrá válni és hosszú távon is annak maradni?
- Milyen tanulságokkal szolgálnak a kezdeti lépések, az első tapasztalatok?
- Milyen vízióval, milyen jövőképpel tekinthetünk ma a digitális tér kihívásaira?
- Mit üzennek, mit javasolnak a mesélők az első lépések megtételéhez?
Aki csak teheti, ne hagyja ki!
A 6. szekcióban mi erről fogunk beszélni:
Egyre több oktatáskutatótól halljuk, hogy a digitális eszközök órai használata önmagában nem jelent pedagógiai megújulást, sőt esetenként konzerválja a hagyományos frontális tanítást.
Való igaz: miközben szinte naponta jelennek meg az újabb és újabb alkalmazások az interneten, a 21. századi elvárásoknak megfelelni képes oktatás évtizedek óta várat magára.
Azt szeretnénk bemutatni, hogy hogyan sikerült Erasmus+ pályázati támogatással igazi áttörést elérnünk a szakképzésben dolgozó pedagógusok körében, hogyan sikerült bemutatnunk, hogy a megfordított tanterem nem pusztán egy újabb digitális technika, hanem igazi elmozdulás a tanárok és diákok együttműködésén alapuló, aktív tanulás irányába.
Mi a titka? Erre válaszolunk több mint 70 pedagógus tapasztalatai alapján, akik a módszert saját diákjaikkal kipróbálták. Emellett arról is szó esik, hogy miért és hogyan érdemes Erasmus+ támogatásra pályázni!