Előnézet

A legjobb módszerek, amelyeket a tanárok megosztottak

A Tempus Közalapítvány 2020-ban is pályázatot hirdetett a pedagógusoknak: tegyék közzé a digitális módszertárban a módszertani ötleteiket, amelyeket szakértők értékelnek majd, és a legjobbakat díjazzák, kiadványokban is megjelentetik, valamint konferenciaszereplésre is alkalmat kapnak. 

Az online oktatásra való átállás évében nem meglepő módon „Az önálló tanulás támogatása online tanulási környezetben” volt a fő téma. 

A kreatív tanárok közel 80 módszertani ötletet töltöttek fel. Ez a mennyiség nagyjából 50%-kal több, mint a korábbi években. 

A számok nemcsak azt mutatják, hogy az online oktatás mennyi jó ötletet hozott a felszínre, hanem azt is, hogy a tanárok egyre erősebb indíttatást éreznek arra, hogy a munkáikat megosszák a kollégákkal. 

Idén a legtöbb díjazott a magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz kapcsolódó ötletek közül került ki, de akadt köztük a kiterjesztett valóságot alkalmazó, biológiaórai anyag is.

2020 egyik legjobb megosztott módszere Csaja Zsuzsa „Nem mehetek el sehova, elmegyek hát mindenhova – Utazás Kajlával” című oktatási projektje, amely virtuális utazás, osztálykirándulás keretében mutatja be Magyarország természeti értékeit a tanulóknak.

A díjazottak névsora itt található.