Ismerkedés a vegyes tanulási módszerrel

Lassan egy éve már, hogy a koronavírus alaposan felkavarta az oktatás nyugodt állóvizét, és új módszereket, új fogalmakat ismerhettünk meg. A kényszerűen bevezetett online oktatás olyan mértékben megreformálta az ágazatot, hogy az európai oktatáspolitikai szakemberek egyöntetű véleménye szerint nem lehet már visszatérni a COVID-19 utáni időkben sem a hagyományos osztálytermi tanításhoz. A legjobb megoldásnak a vegyes módszert tartják, amelyet nem árt alaposabban megismernünk, ha alkalmazni szeretnénk a jövőben.

Íme, néhány Blended Learning modell, amit felhasználhatunk majd az oktatás során:

Rotációs modell - a tanulók különböző állomásokon keresztül ismerhetik meg egy téma különböző aspektusait. Ezek közül néhány virtuális, míg mások a személyes, közvetlen instrukciókra épülnek.

Rugalmas modell - a tanítás nagy része online történik, amelyben a tanárok az osztálytermi munka során segítőként közreműködnek. Az irányítás ebben a modellben többnyire önállóan történik, így a tanulók felelnek a saját haladásukért és a teljesítményükért.

Laboratóriumi modell - a diákok mindent online tanulnak, de együtt és tanári felügyelettel, mint egy hagyományos nyelvi laborban. Ez jó lehetőség lehet azoknak az iskoláknak vagy körzeteknek, amelyek korlátozott forrásokkal vagy költségvetési megszorításokkal küzdenek, kevés eszközzel rendelkeznek, esetleg létszámgondjaik vannak. Mivel minimális tanári beavatkozást igényel, a tanár a leginkább rászoruló diákokra koncentrálhat.

Saját blended modell - a tanulók hagyományos, személyes oktatásban vesznek részt, de kiegészítik azt a saját maguk választotta online oktatással. A motivált középiskolások profitálnak a legjobban ebből a modellből, mivel a felsőbb osztályokban saját időbeosztásuk szerint tanulhatnak.

Online driver-modell – a tanulók otthon vagy más távoli helyeken online tanulnak, és személyesen vagy virtuálisan tartják a kapcsolatot a tanárral. A felállás tökéletesen működik azoknál a tanulóknál, akik külföldön élnek, vagy gyakran utaznak, például versenysportolók, stb.

A vegyes tanulás egyik legfőbb előnye a rugalmasság, amihez a figyelembe vehető variációs lehetőségek száma is hozzájárul. Mivel a vegyes tanuláshoz nagyon sokféle modell létezik, fontos egy adott modell kiválasztásakor végiggondolni az egyes tanulók és oktatók pontos igényeit és céljait. A helyzetnek legjobban megfelelő modell meghatározásához minden fontos tényezőt figyelembe kell venni.

(A study.com nyomán)