Előnézet

Diákok mondták az online oktatásról

A napokban egy projektfeladat keretében online beszélgetésre hívtuk az egyik budapesti szakgimnázium tucatnyi, többféle szakmában tanuló diákját, köztük végzősöket, hogy megkérdezzük őket az online oktatásban szerzett tapasztalataikról.

Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyiben fejlődtek az online munkarend miatt, és hogyan látják ennek az oktatási formának a jövőjét, szemben a személyes oktatással.

A diákok mindannyian egyetértettek abban, hogy a személyes találkozást és tanulást nem pótolhatja az online oktatás, hiszen 

„ott jelen van a tanár, és azonnal tud segíteni, ha elakadnánk. Viszont a jövőben jól jöhet, ha valaki hiányzik az óráról, ha megbetegszik akár a diák, akár a tanár, mert online streamelve az órákat, senki sem marad le.”

Arról, hogy ők maguk miben fejlődtek, amióta online zajlik az oktatás, így fogalmaztak:

„Kihívás, mert ha egy problémával találkozom, nincs mellettem a tanár, így nekem magamnak kell megoldanom. Ezért aztán motiváltabb lettem a problémamegoldásban, hiszen muszáj, hogy sikerüljön…”

„Az önuralmam fejlődött sokat. Nem lehet lazán kezelni, le kell ülni a géphez tanulni, és sokkal összeszedettebbnek kell lennem, mint korábban.”

„A különböző alkalmazások használatában, amik abban is segítettek, hogy tudjuk egymást emlékeztetni a beadandó feladatokra, vagy segítsünk egymásnak valamiben.”

A diákok azt is elmondták, hogy a tanárok több feladatot osztanak ki így, mint általában a személyes oktatás során, ezért előfordul, hogy szinte reggeltől estig a számítógép előtt kell ülniük. Ennyi időt pedig – mint tapasztaltuk – még a mai fiatalok sem szeretnek a neten lógva tölteni…