Online indul-e az új tanév?

Már régóta tudható, hogy a tavasszal kibontakozott koronavírus-járványnak csupán az első hullámán estünk át, és a következő, az előzőnél komolyabb pandémiát őszre jelezték a járványügyi szakemberek.

A vírus visszaszorulását követően részben feloldott veszélyhelyzeti intézkedések azonban mintha a járvány újbóli fellángolásához vezetnének: egyre több európai országban növekszik újra a fertőzöttek száma.

Ha Magyarország járványügyi helyzete szerencsésnek mondható továbbra is, bizonyos óvintézkedések azért visszatértek: a rizikósnak minősített országokból hazatérőknek 2 hétig házi karanténban kell tartózkodniuk, és július közepén a kormány hivatalosan bejelentette, hogy elmaradnak az augusztus 20-ra tervezett tömegrendezvények, ahogyan 500 fősnél nagyobb események sem tarthatók meg.

A fokozódó óvatosság felveti az alig másfél hónap múlva induló tanév lebonyolításának kérdését is, annál is inkább, mivel ennek előkészítése az iskolákban már augusztus folyamán megkezdődik, tehát addigra tudniuk kell az intézményeknek, hogy mire készüljenek. A személyes/iskolai vagy a táv/digitális oktatás kérdése azonban még nem dőlt el: annyit lehet tudni, hogy az aktuális járványhelyzetnek megfelelően az adott település önkormányzatának lesz lehetősége helyben döntést hozni arról, hogy az oktatás melyik formában történjen. 

Hogy mit jelent ez az érintetteknek, vagyis a pedagógusoknak és a családoknak? Leginkább azt, hogy számítaniuk kell a márciusban bevezetett távoktatás folytatására. Jó lenne, ha a szünidőben tudnának időt szakítani a tavasszal kipróbált módszerek tökéletesítésére, az együttműködési platformok tesztelésére, jobb megismerésére, a különböző programok, oktatási források területén való tájékozódásra, figyelembe véve a tanév végére kapott visszajelzéseket is. Ehhez segítséget találnak pedagógus-továbbképzési programjainkban. Ha az osztálytermek néhány helyen továbbra is üresek maradnak, az oktatást meg tudjuk tölteni tartalommal.