Hírek

2021-07-12
Júniusban egy új nagyszabású Erasmus + projekt indult útjára, melyben cégünk, az iTStudy is jelentős feladatot vállalt: elstartolt a READ-IN-CLUB projekt!
2021-06-07
A lézeres rendszereket üzemeltetők több mint 90% -a érdeklődik ingyenes képzéseken és intenzív online lézerbiztonsági tanfolyamokon való részvétel iránt, mint amilyet a „ Laser Safety - WEBALAPÚ LÉZERBIZTONSÁGI MODULOK A SZAKKÉPZÉSHEZ / KÉPZÉSEKHEZ” projekt dolgozott ki az Európai Unió Erasmus + programjának eredményeként.
2021-06-04
Négy országban, összesen 131 szakképzésben dolgozó tanár körében végeztek felmérést az LS4VET - Tanárok együttműködése a szakképzés minőségének javítása érdekében a tanórakutatás módszerének segítségével 2020-1-HU01-KA202-078848 projektben együttműködő felsőoktatási intézmények. A kutatás célja az volt, hogy felmérjék az egyes országokban – Ausztriában, Hollandiában, Magyarországon és Máltán – a Lesson Study módszerével összefüggő ismereteket, annak alkalmazási körét és lehetőségeit, és meghatározzák az egyes országok szakképzési rendszerei közötti eltéréseket.
2021-06-02
Az LS4VET projektpartnerek 2. nemzetközi találkozójukat május 27-én online tartották, az Utrechti Alkalmazott Tudományok Egyetem szervezésében. Az eseményen több fontos döntés is született.
2021-02-24

2021. február 18-án online, a Zoom platformon került sor az utolsó hazai rendezvényre a Reacti-Vet - Tanárok a szakképzés munkaerőpiaci igényekkel történő összehangolásáért projektünk keretében. Az eseményen elsősorban szakképzési vezetők, tanárok, diákok, oktatási szakértők és tanácsadók - mintegy 70 fő - vettek részt.

2021-01-25
A Belügyminisztérium és a NISZ Zrt. második alkalommal hirdeti meg nyílt forráskódú programozó versenyét „Kódolj határok nélkül!” címmel a középiskolák 9-13. osztályos tanulói és a felsőoktatási intézmények hallgatói körében. A verseny célja, hogy a programozás iránt érdeklődő diákok bővítsék tudásukat a nyílt forráskódú technológia témakörében, egy valós alkalmazás kidolgozása során.
2020-12-11
A rugalmasság, vagyis resilience kifejezés hangzott el legtöbbször az Európai Unió december 10-én megtartott 3. oktatási csúcstalálkozóján, melynek fő témája az oktatás COVID-19-re adott válaszreakciója, az európai digitális oktatás jövője, és a 2021-2027 közötti következő ciklus Erasmus pályázatainak fő irányelvei voltak
2020-12-04
A koronavírus-járvány mindannyiunk életét megnehezíti, különösen az egyedül élő idős emberekét, akik a korlátozások miatt egyre jobban elszigetelődnek a külvilágtól. A kapcsolattartást könnyebbé teheti egy számítógép, egy táblagép főként egy okostelefon, amivel a legtöbb idős ember ma már rendelkezik ugyan, ám nincs teljesen tisztában a benne rejlő lehetőségekkel.
2020-12-03
A COVID-19 járvány kiemelten veszélyes az idősekre, így ők most akkor vannak a legnagyobb biztonságban, ha az otthonaikban maradnak és a családtagjaik sem látogatják őket. De hogyan lehet mégis segíteni őket ennek a kritikus időszaknak a túlélésében?
2020-09-21

A Reacti-VET projekt célja, hogy a szakképzés felvértezze a diákokat olyan készségekkel, amelyek napjaink munkaerőpiacán elvártak. 

Ehhez először a projektben részt vevő tanárok végezték el a felkészítő kurzust, most pedig kipróbálják az oktatási szemléletmódot élesben, a diákjaikkal úgy, hogy tanterven kívüli, 30 órás ráképző kurzusokat tartanak majd nekik a következő témákban:

2020-09-14
A napokban befejeződött a FliCreate projektben részt vevő tanárok online elméleti képzése, akik a kurzus zárásakor véleményezték a megismert aktív tanulási módszereket.
2020-08-27
Csak a szünidő utolsó napjaira dőlt el véglegesen: személyes lesz az oktatás, de az intézményeknek biztosítaniuk kell a tanulók maximális védettségét. Hogy hogyan? Erre vonatkozóan találtunk néhány ötletet...
2020-08-03
Hogyan lehet egy szakképző iskolában dolgozó tanár egyben sikeres projektmenedzser is? A Reacti-VET projekt következő fázisában kiderül, hiszen ősszel már a tanári továbbképzésen tanultak gyakorlati alkalmazásárára kerül sor.
2020-07-17
Az idei nyár legnagyobb kérdése a pedagógusok és a családok számára, hogy szeptemberben be lehet-e majd ülni újra az iskolapadba, vagy ismét a távoktatásra kell berendezkedniük.
2020-07-08
A divany.hu és a Lidl közös pályázatán az idén is keresik az év szupertanárát. Az idei oktatási év második félévében a koronavírus-járvány okozta iskolabezárás miatt ebben az évben az "Év online szupertanára" címet lehet elnyerni.
2020-07-02
A szülők kétharmada elégedetlen a digitális oktatással – ez derült ki egy 2500 alany bevonásával végzett tavaszi felmérésből.
2020-06-15
Március közepén az egyik napról a másikra váltottak át az iskolák a jól ismert, bár elavult frontális tantermi oktatásról az online ismeretátadásra. A kényszerűségből megtett lépés számos problémát és hiányosságot vetett fel az alkalmazandó eszközök és együttműködési platformok használatában, ahogyan az is kiderült, hogy a szülők aktív részvétele nélkül a távoktatás nehezen lenne kivitelezhető.
2020-06-08
Akár az iskola épületében, diákokkal körülvéve, akár online végzi a munkáját, a tanár mindig is tanár marad, és mindent megtesz azért, hogy átadhassa a tudását a fiatalabb generációknak.
2020-06-02

A koronavírus miatti védő intézkedések között az egyik legfontosabb volt az iskolák online oktatásra történő átállása.

2020-05-25

54 tanár vett részt internetbiztonsági online képzésen a Be@cyber pro nemzetközi projekt keretében. A tanári továbbképző kurzus olyan fontos biztonsági problémákra és megoldásokra hívta fel a figyelmet, amelyeket a tanárok a saját és a diákjaik érdekében felhasználhatnak a napi munkájukban.

A négy modulból, gyakorló tesztekből és modulzáró feladatokból álló tananyag a következő témákat tartalmazta:

2020-03-03

Február 24-28. között magyar vállalkozónők 6 fős csoportja utazott a dél-olaszországi Materába, hogy részt vegyen a W.E.S.T. – Women Entrepreneurs Supporting Tribune Erasmus+ KA-2 projekt: 2017-1-TR01-KA204-046321 projekt keretében megrendezett nemzetközi képzési programon.

2019-12-07

December 5-én a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium épültében zajlott rendezvényen munkatársaink, Hartyányi Mária ügyvezető igazgató és Téringer Anita e-learning fejlesztő szakmai közönség előtt mutatták be a szakképzésben oktató tanárok számára készített online továbbképzés anyagát és magát a projektet, ami a szakképzés és a munkaerőpiaci igények jobb összehangolására irányul.

2019-12-05

Spanyolországból, Bulgáriából, Írországból érkezett partnereink részvételével december-3-4-én zajlott a Be@CyberPro (2018-1-ES01-KA201-050461), elnevezésű, az internetbiztonsággal kapcsolatos képzési projekt harmadik nemzetközi találkozója Budapesten, a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium épületében. A projekt fontos mérföldkövéhez érkezett: elkészült a tanároknak szóló online tananyag, és jelentősen előrehaladt a diákok számára készülő, a témával kapcsolatos videójáték fejlesztése is.

2019-11-30
Mi is részt veszünk a Digitális Tanári Életutak című, 2009-es Digitális Tér Konferenciának. A 6. szekcióban ízelítőt adunk azoknak a tanároknak a tapasztalaiból, akik tavaly velünk együtt részt vettek a megfordított osztályterem módszerének kipróbálásában. Milyen inspirációk és milyen kihívások motiválnak a változásra? Hogyan lehetséges a digitális térben hatékony tanárrá válni és hosszú távon is annak maradni? Milyen tanulságokkal szolgálnak a kezdeti lépések, az első tapasztalatok? Milyen vízióval, milyen jövőképpel tekinthetünk ma a digitális tér kihívásaira? Mit üzennek, mit javasolnak a mesélők az első lépések megtételéhez? Aki csak teheti, ne hagyja ki!
2019-10-28
Olasz kezdeményezésre új nemzetközi pedagógus-továbbképzési projekt indult útjára a 2019. október 28-29-én Gödöllőn, az iTStudy irodaházban, az olasz, szlovén, lengyel és magyar partnerek részvételével megtartott Erasmus+ találkozón.
2018-05-25
Az iTStudy Hungary által megvalósított projektet az év legjobb 8 legjobbja közül választották ki.
2018-04-04

A Flip-IT! Erasmus+ projekt kapcsán interjú készült a fordított tanterem módszerről munkatársunkkal, Téringer Anitával a Tempus Közalapítvány által kiadott Pályázati Pavilonban.