Hírek
A Reacti-VET projekt célja, hogy a szakképzés felvértezze a diákokat olyan készségekkel, amelyek napjaink munkaerőpiacán elvártak.
Ehhez először a projektben részt vevő tanárok végezték el a felkészítő kurzust, most pedig kipróbálják az oktatási szemléletmódot élesben, a diákjaikkal úgy, hogy tanterven kívüli, 30 órás ráképző kurzusokat tartanak majd nekik a következő témákban:
A koronavírus miatti védő intézkedések között az egyik legfontosabb volt az iskolák online oktatásra történő átállása.
54 tanár vett részt internetbiztonsági online képzésen a Be@cyber pro nemzetközi projekt keretében. A tanári továbbképző kurzus olyan fontos biztonsági problémákra és megoldásokra hívta fel a figyelmet, amelyeket a tanárok a saját és a diákjaik érdekében felhasználhatnak a napi munkájukban.
A négy modulból, gyakorló tesztekből és modulzáró feladatokból álló tananyag a következő témákat tartalmazta:
Február 24-28. között magyar vállalkozónők 6 fős csoportja utazott a dél-olaszországi Materába, hogy részt vegyen a W.E.S.T. – Women Entrepreneurs Supporting Tribune Erasmus+ KA-2 projekt: 2017-1-TR01-KA204-046321 projekt keretében megrendezett nemzetközi képzési programon.
December 5-én a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium épültében zajlott rendezvényen munkatársaink, Hartyányi Mária ügyvezető igazgató és Téringer Anita e-learning fejlesztő szakmai közönség előtt mutatták be a szakképzésben oktató tanárok számára készített online továbbképzés anyagát és magát a projektet, ami a szakképzés és a munkaerőpiaci igények jobb összehangolására irányul.
Spanyolországból, Bulgáriából, Írországból érkezett partnereink részvételével december-3-4-én zajlott a Be@CyberPro (2018-1-ES01-KA201-050461), elnevezésű, az internetbiztonsággal kapcsolatos képzési projekt harmadik nemzetközi találkozója Budapesten, a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium épületében. A projekt fontos mérföldkövéhez érkezett: elkészült a tanároknak szóló online tananyag, és jelentősen előrehaladt a diákok számára készülő, a témával kapcsolatos videójáték fejlesztése is.
A Flip-IT! Erasmus+ projekt kapcsán interjú készült a fordított tanterem módszerről munkatársunkkal, Téringer Anitával a Tempus Közalapítvány által kiadott Pályázati Pavilonban.