TED-előadás: Használjuk az adatokat az iskolában folyó munka javítására!

Andreas Schleicher előadása tanulságos lehet mindannyiunk számára, mert a PISA-mérések összehasonlításával számos olyan tényt tár fel, amelyek alapján akár változtathatna is a korábbi döntésein az oktatáspolitika a jövőbeli jobb eredmények elérése érdekében. Rengeteg jó példát látunk Koreától Lengyelországon keresztül Németországig, de nálunk a saját utat kell megtalálni.

Igen politikamentesen kell vizsgálni azt, hogy mi okozta a PISA-eredmények romlását, a tanulóink gyengébb matematikai és szövegértési eredményeit.

„A kiemelkedően teljesítő oktatási rendszerekben nagyon figyelnek arra, hogy hogyan toborozzák, válogassák, és hogyan képezzék a tanárokat. Figyelnek arra, hogy javítsák a pedagógusoknak a teljesítményét, akik nehéz körülmények között küszködnek, és arra is, hogy hogyan fizessék meg a pedagógusokat. Olyan környezetet teremtenek, amely ösztönzőleg hat a pedagógusok együttműködésére a jó iskolai gyakorlat kialakításában” – állítja előadásában Schleicher.