Inspiráció

A Blended Learning, vagyis a vegyes tanulás olyan oktatási módot jelent, amely ötvözi az online oktatási anyagok és az online interakció alkalmazását a hagyományos, helyhez kötött osztálytermi módszerekkel. (Wikipédia)


A Tempus Közalapítvány a tanárok egymás közötti tudásmegosztásának megkönnyítése érdekében hozta létre az úgynevezett Digitális módszertárat. A legjobb anyagokat feltöltő pedagógusokat az év végén díjazzák, annak alapján, hogy az mennyire újszerű, és az adott évben meghirdetett témának mennyire felel meg. Az idei díjakat a Digitális Tér konferencia online rendezvényén adták át.


A napokban egy projektfeladat keretében online beszélgetésre hívtuk az egyik budapesti szakgimnázium tucatnyi tanulóját, köztük végzős diákokat, hogy megkérdezzük őket az online oktatásban szerzett tapasztalataikról.


Márciusban a veszélyhelyzetben hozott intézkedések között első helyen szerepelt az iskolák online oktatási üzemmódra történő áttérése. A váltás valóban egyik napról a másikra történt, így a legtöbb pedagógust felkészületlenül érte. Az online oktatási-együttműködési platformok kiválasztása és beüzemelése mellett aligha jutott idejük arra, hogy foglalkozzanak a biztonságos internetezés szabályaival, amelyek közül a legfontosabbakat szemléltetjük ezzel a grafikával.


Hirtelen történt az online iskolai oktatásra való áttérés, és sokakat ért felkészületlenül. A módszerek és eszközök ismerete mellett az is fontos, hogy tisztában legyünk a fenyegetettséggel, aminek mindannyian ki vagyunk téve, ha a világhálóra merészkedünk.


Érdemes megnézni azokat a digitális tartalmakat (többnyire videókat), amit azok a szakképzésben dolgozó tanárok készítettek, akik kipróbálták a módszert saját diákjaikkal!


Izgalmas történet arról az iskoláról, amit az angol kormánynak majdnem sikerült bezáratni, mivel nem kényszerítette a diákokat haszontalan szövegek biflázására, és hagyta őket önállóan dönteni.


Ha elemezni szeretnénk az oktatás minőségét, annak szintjeit és „szereplőit”, ha szeretnénk többet tudni azokról a kutatásokról és kutatási eredményekről, melyek ezzel összefüggésben születtek, akkor fontos végigkövetni ezt az előadást.


Andreas Schleicher a PISA-mérések összehasonlításával számos olyan tényt tár fel, amelyek alapján akár változtathatna is a korábbi döntésein az oktatáspolitika a jövőbeli jobb eredmények elérése érdekében.


Ez az előadás aztán tényleg inspiráló, mint mindegyik, amit eddig Rab Árpádtól hallottam, nagyon eredeti és meglepő gondolatokkal a digitális átállásról. Nézzétek meg, érdemes!!