Publikációk

Szöveg
Az szakképzés megújításának egyik kulcseleme az egységes, folyamat-orientált minőségirányítási rendszer (MIR) bevezetése a szakképzésben, amely illeszkedik az Európai Unió által 2009-ben kidolgozott Európai Szakképzési Minőségbiztosítási Referencia Keretrendszer (EQAVET) ajánlásaihoz.
Riport készült a fordított tanulásról kolleganőnkkel, Téringer Anitával a Tempus Közalapítvány által kiadott pályázati pavilon "Fókuszban a digitális oktatás" című, 2018. tavaszi számában. "Az aktív osztálytermi munka felé való elmozdulás éppen a munkaerőpiac által elvárt kompetenciák fejlesztését támogatja, mint a kommunikáció, a csoportmunka, a kritikai gondolkodás és a kreativitás."
Nemcsak a technológia rohamos fejlődése és a netgeneráció tagjai követelik a tanároktól, hogy változtassanak a tanítási módszereiken, hanem a munkaerő­piac által elvárt készségek sora is jelentősen átalakult. Fontossá vált a 21. századi készségek fejlesztése, amelyre a hagyományos frontális módszerek egyre kevésbé alkalmasak.
Ezt a könyvet azoknak a tanároknak ajánljuk, akik muníciót szeretnének gyűjteni a holnap pedagógiájához, akik tudják, hogy a digitális korszakba beleszületett fiatalok életpályája csak új médiaműveltség birtokában lehet sikeres.  A könyvben annak az Európai Unió által támogatott projektnek a tapasztalatait foglaltuk össze, amely 2010-ben az Európai Bizottságtól "Best Practice" elismerést kapott.