Fordított osztályterem

Az elmúlt évtizedek felgyorsult ütemű technológiai fejlődése drasztikusan megváltoztatta életünket - másképpen élünk, másképpen dolgozunk és megváltoztak diákjaink tanulási módszerei is.

 

De nem csak a technológiai változások és a net-generációs diákok miatt szükséges változtatni a tanítási módszereken. A munkaerőpiac által elvárt készségek terén is nagymértékű elmozdulás tapasztalható. Áthelyeződött a hangsúly a problémamegoldásra, kritikus gondolkodásra, kreativitásra - és a hagyományos módszerek (mint amilyen a frontális oktatás) önmagukban nem képesek ilyen 21. századi készségek fejlesztésére.

 

Amellett, hogy ki kell használni az új technológiák adta lehetőségeket, szükség van az oktatási módszerek megújítására, a tanár szerepkörének újradefiniálására. Az új keretek között a tanár már nem kizárólagos információforrás, sokkal inkább a tanulási folyamatot támogató mentorrá kell válnia.  

 

Ennek az új megközelítésnek egy kézenfekvő eszköze az utóbbi években rohamosan terjedő Fordított Osztályterem modell. Erre a modellre épült a 2015-ben az Erasmus+ program támogatásával indult Flip-IT! projekt, azzal a céllal, hogy ezt az új megközelítést 5 ország (Egyesült Királyság, Írország, Spanyolország, Csehország és Magyarország) szakképző intézményeinek tanítási gyakorlatába integrálja.

 

A projekt keretein belül kidolgozott tananyag és az arra épülő online kurzus nagy sikert aratott mind a résztvevő tanárok, mind az érintett tanulók körében. A magyar képzés anyaga akkreditált pedagógus továbbképzés formájában elérhető. További részleteket a képzési tájékoztató tartalmaz. 

 

Néhány példa a tanárok munkáiból:

 

Pedagógus: Barna Terézia

 

Intézmény: SSZC Kanizsai Dorottya Egészségügyi Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Szakiskolája

Tantárgy: angol nyelv, 10. évfolyam

Téma: London nevezetességei - West End

Eszközök: H5P, Animoto

 

image-20191115163709-1

 

Videó, digitális tananyag:  

https://h5p.org/node/215787

Pedagógus: Kaufmann Péter

 

Intézmény: BMSZC Neumann János Számítástechnika Szakgimnáziuma

Tantárgy: angol nyelv, 9. évfolyam

Téma: Noun formation (főnevek képzése)

Eszköz: Powtoon

 

image-20191115163709-2

 

Videó, digitális tananyag:   

https://youtu.be/gjgQUgztQ9g

 

 

Pedagógus: Darázsné Köles Katalin

 

Intézmény: Győri Szolgáltatási SZC Krúdy Gyula Középiskolája

Tantárgy: angol nyelv, 11. évfolyam

Téma: How to write our CV and motivation letter in English? 

Eszközök: PPT, Biteable, Piktochart, LearningApps, LinoIt

 

image-20191115163709-3

 

Videó, digitális tananyag:   

https://bit.ly/2Hp23av

 

Pedagógus: Kovács Anikó

 

Intézmény: Péter András Gimnázium és Kollégium

Tantárgy: angol nyelv, 10. évfolyam

Téma: Feltételes mód

Eszközök: Biteable, Quizziz,

Edpuzzle, Classcraft

 

image-20191115163709-4

 

Videó, digitális tananyag:  

https://www.youtube.com/watch?v=0gAg2sKdpL8