Hírek

2020-10-03
Személyes találkozó helyett online ült össze az a projektcsapat, amely a következő három évben együtt dolgozik majd a tanórakutatás módszerének kiterjesztésén a szakképző intézményekben. A projektben az oktatók által megvalósítható modell jön majd létre a szakképzés minőségének magasabb szintre emelése érdekében.
2020-09-21
Szeptember elsejétől átalakult a szakképzés, és egyre nagyobb fontosságot nyer, hogy a leendő munkavállalók a cégek által elvárt készségekkel felvértezve lépjenek a munkaerőpiacra. Ehhez ad nagyon fontos támpontot ReactiVet projektünk, amely a tanárok felkészítő kurzusának lezárását követően újabb fontos fázisának megvalósításához ért.
2020-09-14
A tanárok mára tisztában vannak azzal, hogy változtatniuk kell a tanulási kultúrán. A tanításnak olyan gyakorlati problémákra kell összpontosítania, amelyek valójában előfordulnak a való életben. Ezért az adatok és tények tanítása helyett fejleszteni kell a diákok magasabb szintű gondolkodási képességeit, például az érvelést, problémamegoldást..
2020-08-27
Nyár végéig találgattuk, hogy az új tanév az iskolákban, vagy online indul-e el. A kérdés csak a szünidő utolsó napjaira dőlt el véglegesen: személyes lesz az oktatás, de az intézményeknek biztosítaniuk kell a tanulók maximális védettségét. Hogy hogyan? Erre vonatkozóan találtunk néhány ötletet...
2020-08-03
Hogyan lehet egy szakképző iskolában dolgozó tanár egyben sikeres projektmenedzser is? A Reacti-VET projekt következő fázisában kiderül, hiszen ősszel már a tanári továbbképzésen tanultak gyakorlati alkalmazásárára kerül sor.
2020-07-17
Az idei nyár legnagyobb kérdése a pedagógusok és a családok számára, hogy szeptemberben be lehet-e majd ülni újra az iskolapadba, vagy ismét a távoktatásra kell berendezkedniük.
2020-07-08
A divany.hu és a Lidl közös pályázatán az idén is keresik az év szupertanárát. Az idei oktatási év második félévében a koronavírus-járvány okozta iskolabezárás miatt ebben az évben az "Év online szupertanára" címet lehet elnyerni.
2020-07-02
Bár javában tombol már a nyári szünet, a közvéleményt még mindig foglalkoztatják azok a tapasztalatok és tanulságok, amelyek a kényszerű gyorsasággal bevezetett iskolai online oktatás kapcsán levonhatók. A Szülői összefogás gyermekeink jövőjéért civil szervezet 2020. április 14. és május 7. között online felmérést végzett a szülők körében a digitális oktatás tapasztalatairól, melynek érdekes következtetéseit mi is fontosnak tartjuk megmutatni.
2020-06-23
Az szakképzés megújításának egyik kulcseleme az egységes, folyamat-orientált minőségirányítási rendszer bevezetése a szakképzésben, amely illeszkedik az Európai Unió által 2009-ben kidolgozott Európai Szakképzési Minőségbiztosítási Referencia Keretrendszer (EQAVET) ajánlásaihoz. Az intézményi rendszer kidolgozásához ad gyakorlati segítséget az Európai Szakképzésfejlesztési Központ (CEDEFOP) által kiadott MIR kézikönyv, amelynek interaktív változata magyar, spanyol és olasz nyelven mindenki számára ingyenesen elérhető az OpenQAsS Erasmus+ projekt weboldalán:
2020-06-23
Sikerrel zárult szakképzésben dolgozó tanárok magyarországi képzése a Reacti-VET - 2018-1-HU01-KA202-047816 Erasmus+ projektünk keretében: a tesztkurzust összesen 21-en teljesítették, és szereztek róla tanúsítványt.
2020-06-15
Március közepén az egyik napról a másikra váltottak át az iskolák a jól ismert, bár elavult frontális tantermi oktatásról az online ismeretátadásra. A kényszerűségből megtett lépés számos problémát és hiányosságot vetett fel az alkalmazandó eszközök és együttműködési platformok használatában, ahogyan az is kiderült, hogy a szülők aktív részvétele nélkül a távoktatás nehezen lenne kivitelezhető.
2020-06-08
Akár az iskola épületében, diákokkal körülvéve, akár online végzi a munkáját, a tanár mindig is tanár marad, és mindent megtesz azért, hogy átadhassa a tudását a fiatalabb generációknak.
2020-06-02

A koronavírus miatti védő intézkedések között az egyik legfontosabb volt az iskolák online oktatásra történő átállása.

2020-05-25

A Be@cyber pro nemzetközi projektünk első szakaszának végére értünk: sikeresen lezajlott a hazai tanárok internetbiztonsági online képzése. A négy modulból, gyakorló tesztekből és modulzáró feladatokból álló tananyag a következő témákat tartalmazta: A digitális eszközök és tartalom védelme; A személyes adatok és a magánszféra védelme; Az egészség, a jólét és a környezet védelme; Karrierleírások, internetbiztonsági pályaképek.

2020-03-03

Február 24-28. között magyar vállalkozónők 6 fős csoportja utazott a dél-olaszországi Materába, hogy részt vegyen a W.E.S.T. – Women Entrepreneurs Supporting Tribune Erasmus+ KA-2 projekt: 2017-1-TR01-KA204-046321 projekt keretében megrendezett nemzetközi képzési programon.

2019-12-07

December 5-én a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium épültében zajlott rendezvényen munkatársaink, Hartyányi Mária ügyvezető igazgató és Téringer Anita e-learning fejlesztő szakmai közönség előtt mutatták be a szakképzésben oktató tanárok számára készített online továbbképzés anyagát és magát a projektet, ami a szakképzés és a munkaerőpiaci igények jobb összehangolására irányul.

2019-12-05

Spanyolországból, Bulgáriából, Írországból érkezett partnereink részvételével december-3-4-én zajlott a Be@CyberPro (2018-1-ES01-KA201-050461), elnevezésű, az internetbiztonsággal kapcsolatos képzési projekt harmadik nemzetközi találkozója Budapesten, a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium épületében. A projekt fontos mérföldkövéhez érkezett: elkészült a tanároknak szóló online tananyag, és jelentősen előrehaladt a diákok számára készülő, a témával kapcsolatos videójáték fejlesztése is.

2019-12-05
Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt szakmai rendezvényünkre 2019. december 5-én, a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnáziumban (1119 Budapest, Mérnök u. 39.)
2019-11-30
Digitális Tanári Életutak - ez lesz a témája az idei konferenciának, ahol (a 6. szekcióban) mi is ízelítőt adunk azoknak a tanároknak a tapasztalaiból, akik tavaly velünk együtt részt vettek a megfordított osztályterem módszerének kipróbálásában! A konferencia többi témái is érdekesnek ígérkeznek: Milyen inspirációk és milyen kihívások motiválnak a változásra? Hogyan lehetséges a digitális térben hatékony tanárrá válni és hosszú távon is annak maradni? Milyen tanulságokkal szolgálnak a kezdeti lépések, az első tapasztalatok? Milyen vízióval, milyen jövőképpel tekinthetünk ma a digitális tér kihívásaira? Mit üzennek, mit javasolnak a mesélők az első lépések megtételéhez? Aki csak teheti, ne hagyja ki!
2019-10-28
Olasz kezdeményezésre új nemzetközi pedagógus továbbképzési projekt indult útjára a 2019. október 28-29-én Gödöllőn, az iTStudy Hungary irodaházban, olasz, szlovén, lengyel és magyar partnerek részvételével megtartott Erasmus+ találkozón.
2018-07-19

Két nemrégiben lezajlott Erasmus+ projektünkről szóló cikk is szerepel a Tempus Közalapítvány Pályázati pavilon c. kiadványának 2018 tavaszi számában.

2018-05-25

A Tempus Közalapítvány, az Erasmus + program hazai nemzeti ügynöksége 2018-as éves ünnepségén, több száz tanár, igazgató és más oktatási szakember előtt nívódíjat vehetett át az ITStudy Hungary Kft. Oktató és Kutatóközpont igazgatója, Hartyányi Mária. Az ItStudy Hungary által megvalósított "OpenQAsS - Nyílt forrású minőségbiztosítási rendszer a szakképzésben" projektet az év legjobb 8 legjobb projektje közül választották ki.